پایان نامه بررسی تاثیر آموزش پیش‏ دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش‏ آموزان

پایان نامه بررسی تاثیر آموزش پیش‏ دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش‏ آموزان,پروژه بررسی تاثیر آموزش پیش‏ دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش‏ آموزان,تحقیق بررسی تاثیر آموزش پیش‏ دبستان,مقاله بررسی تاثیر آموزش پیش‏ دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش‏ آموزان

دانلود فایل

پایان نامه بررسی تاثیر آموزش پیش‏ دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش‏ آموزان در 125 صفحه ورد قابل ویرایش  فهرست مطالب عنوان                                                                                                                                                           صفحه فصل اول: مقدمه مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 1 بیان مساله …………………………………………………………………………………………………………………………………….  2 ضرورت و اهداف تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………… 6 اهداف پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………………………  7 فرضیه های پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………….  7 تعاریف و اصطلاحات ……………………………………………………………………………………………………………………..  8 فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش خلاصه ای از فصل دوم ……………………………………………………………………………………………………………….  11 تاریخچه آموزش پیش دبستانی ……………………………………………………………………………………………………  11 تعریف دوره پیش دبستانی ………………………………………………………………………………………………………….  21 ویژگیهای كودك در دوره پیش دبستانی ……………………………………………………………………………………..  21 اهداف دوره پیش دبستانی ………………………………………………………………………………………………………….  25 مهارتهای روانی ـ حركتی در دوره دبستان …………………………………………………………………………………..  27 تحول حركت در كودكان دبستانی ……………………………………………………………………………………………….  29 مهارتهای روانی ـ حركتی ……………………………………………………………………………………………………………  31 سازگاری اجتماعی ………………………………………………………………………………………………………………………  42 روابط با همسالان ……………………………………………………………………………………………………………………….  48 وظیفه مهد كودك و مراكز پیش دبستانی از دیدگاه آدلر ……………………………………………………………..  66 پیشینه پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………..  73 فصل سوم: روش شناسی روش پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………..  90 ابزار پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………….  90 جامعه آماری ………………………………………………………………………………………………………………………………  92 گروه نمونه و روش نمونه گیری ……………………………………………………………………………………………………  92 متغیرها ………………………………………………………………………………………………………………………………………  93 روش اجرای پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………..  93 روشهای آماری ……………………………………………………………………………………………………………………………  93 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات تجزیه و تحلیل نتایج …………………………………………………………………………………………………………………..  95 یافته های جانبی پژوهش …………………………………………………………………………………………………………  102 فصل پنجم: یافته های پژوهش و بحث دربارة نتایج آن محدودیت های پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………  118 پیشنهادات ………………………………………………………………………………………………………………………………  118 منابع ……………………………………………………………………………………………………………………………………………  121 ضمائم ……………………………………………………………………………………………………………………………………….   130 فهرست جداول عنوان                                                                                                                                                           صفحه جدول شماره 2- مقوله های اصلی در حوزه روانی ـ حركتی ……………………………………………………………  34 جدول شماره 1-2- شاخص های رشد رفتار طبیعی ……………………………………………………………………..  55 جدول شماره 2-2- مراحل رشد روانی ـ اجتماعی اریكسون …………………………………………………………..  59 جدول شماره 3-2- تشخیص هدفهای كودكان ناسازگار ………………………………………………………………..  68 جدول شماره 1- توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب جنسیت ……………………………………………………………  95 جدول شماره 2- توزیع فراوانی آزمئدنیها برحسب گروه آموزش دیده و آموزش ندیده ………………………  95 جدول شماره 3- توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب ………………………………………………………………………..  96 جدول شماره 4- توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب كلاس ………………………………………………………………  96 جدول شماره 5-  توزیع فراوانی شغل پدر آزمودنیها ………………………………………………………………………  97 جدول شماره 6- توزیع فراوانی شغل مادر آزمودنیها ………………………………………………………………………  97 جدول شماره 7- توزیع فراوانی سطح تحصیلات پدر آزمودنیها ……………………………………………………….  98 جدول شماره 8- توزیع فراوانی سطح تحصیلات مادر آزمودنیها ………………………………………………………  98 جدول شماره 9- مقایسه میانگینهای گروه آموزش دیده و آموزش ندیده در مهارتهای روانی ـ حركتی .  99 جدول شماره 10- مقایسه میانگینهای سازگاری اجتماعی و مؤلفه های آن در دو گروه آموزش دیده و آموزش ندیده ……………………………………………………………………………………………………………………………  100 جدول شماره 11- مقایسه میانگینهای دختران و پسران آموزش دیده در متغیر مهارتهای روانی ـ حركتی  100 جدول شماره 12- مقایسه میانگینهای دختران و پسران آموزش ندیده در متغیر مهارتهای روانی ـ حركتی  101 جدول شماره 13- مقایسه میانگینهای دختران و پسران آموزش دیده در سازگاری اجتماعی ……………..  101 جدول شماره 14- مقایسه میانگینهای دختران و پسران آموزش ندیده در سازگاری اجتماعی …………..   102 جدول شماره 15- مقایسه میانگینهای دختران و پسران در مهارتهای روانی ـ حركتی و سازگاری اجتماعی  102 جدول شماره 16- مقایسه میانگینهای دو گروه آموزش دیده و آموزش ندیده به تفكیك سن در دو متغیر مهارتهای روانـی ـ حركتی و سازگاری اجتماعی …………………………………………………………………………….  103 جدول شماره 17- مقایسه میانگینهای گروه آموزش دیده و آموزش ندیده به تفكیك جنس در مهارتهای روانی ـ حركتی و سازگاری اجتماعی ………………………………………………………………………………  104 جدول شماره 18- مقایسه میانگینهای  مهارتهای روانی ـ حركتی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان براساس وضعیت اشتغال مادر ………………………………………………………………………………………………………. 105 جدول شماره 19- مقایسه میانگینهای مهارتهای روانی ـ حركتی براساس شغل پدر با استفاده از تحلیل واریانس یك طرفه …………………………………………………………………………………………………………..  105 جدول شماره 20- آزمون توكی برای تشخیص تفاوتهای معنادار بین میانگین ها ……………………………  106 جدول شماره 21- مقایسه میانگینهای سازگاری اجتماعی براساس شغل پدر با استفاده از تحلیل واریانس یك طرفه …………………………………………………………………………………………………………..  106 جدول شماره 22- مقایسه میانگین های روانی ـ حركتی كودكان براساس تحصیلات پدر با استفاده از تحلیل واریانس یك طرفه ……………………………………………………………………………………………………….  107 جدول شماره 23- آزمون تعقیبی توكی برای تعیین معناداری تفاوت میانگین های روانی ـ حركتی براساس تحصیلات پدر ……………………………………………………………………………………………………………….  107 جدول شماره 24- مقایسه میانگینها در اسزگاری اجتماعی براساس تحصیلات پدر با استفاده از تحلیل واریانس یك طرفه ………………………………………………………………………………………………………………………………….  108 جدول شماره 25- آزمون توكی برای مقایسه میانگینها در سازگاری اجتماعی براساس تحصیلات پدر  108 جدول شماره 26- مقایسه میانگین مهارتهای روانی ـ حركتی براساس تحصیلات مادر با استفاده از تحلیل واریانس یك طرفه ……………………………………………………………………………………………………………………… 109 جدول شماره 27-  آزمون توكی برای مقایسه دو به دو میانگینهای روانی ـ حركتی براساس تحصیلات مادر  109 جدول شماره 28- مقایسه میانگین سازگاری اجتماعی براساس تحصیلات مادر با استفاده از تحلیل واریانس یك طرفه ………………………………………………………………………………………………………………………………….  110 جدول شماره 29- همبستگی بین زیرمقیاسهای سازگاری اجتماعی با یكدیگر و با مهارتهای روانی ـ حركتی              111 مقدمه: موفقیت كودكان در مدرسه تا حدودی به رویدادهایی بستگی دارد كه آنها قبل از ورود به مدرسه تجربه كرده‏اند. آمادگی كودكان برای ورد به مدرسه و موفقیت بعدی آنها در تحصیل، با جنبه‏های مختلف رشد آنها مرتبط است. عواملی از قبیل رشد جسمی، اجتماعی، شناختی، دانشی و چگونگی یادگیری در تعیین موفقیت آنها در مدرسه نقش دارند. در گذشته، عقیده بسیاری بر این بود كه ورود كودكان به دبستان، آغاز یادگیری و شكوفایی آنها در همه ابعاد رشد است. اما امروزه در پرتو تلاش صاحب‏نظران مختلف، مسیر تفكر و برنامه‏ریزی به سمت بارور كردن آموزش‏های پیش از دبستان، به عنوان پیش‏نیاز ورود كودكان به مدرسه، تغییر كرده است. بی‏شك پیشرفت در ابعاد گوناگون رشد در سنین بالاتر و حتی مرحله زمینه‏سازی برای اصلاح اعمال و حركات مختلف كودكان با توجه به پژوهشهای اخیر (برای مثال ویلیامز1، 1983؛ به نقل از مفیدی، 1375)، نوعی دگرگونی اندیشه را در زمینه رشد جسمی و حركتی كودكان در سالهای اولیه كودكی به وجود آورده است. در دو سه دهه اخیر نیز در بسیاری از موسسه‏های آموزشی و تربیتی (به ویژه در جامعه ما) تمایل و گرایش زیادی در چرخش تاكید از مهارتهای حركتی و جسمی به سمت زمینه‏های رشد شناختی و ذهنی كودكان حس شده است (مفیدی، 1375). هر چند مهارتهای حركتی و شناختی لازم و ملزوم یكدیگرند و در برخی از دیدگاههای رشد مثل تئوری پیاژه2 (1374)، مهارتهای حركتی زیربناء و لازمة مهارتهای شناختی هستند. با توجه به پیشرفت علم و تكنولوژی در قرن حاضر و تبلور این نكته كه شكوفایی یك كشور از بستر آموز/ش و پرورش برمی خیزد، نیاز به گسترش دوره پیش از دبستان، بیش از گذشته خود را نمایان می سازد. بنابراین لازم است كه برنامه كیفی و كمی مناسب و در خور نیازهای جسمی و روانی برای كودكان پیش‏دبستانی، با توجه به ویژگیهای این دوره از رشد، تهیه و تدارك دیده شود. اما پیش نیاز برنامه‏ریزی و سرمایه‏گذاری در این زمینه، انجام پژوهشهایی است از روش شناسی و مبنای نظری درستی برخوردار باشند تا با توجه به نتایج حاصله، بتوان تا حدودی نیازهای جامعه در این زمینه برطرف شود و گام‏هایی هر چند جزئی در زمینه بهبود وضعیت آموزشی و تربیتی برداشته شود. بیان مسأله: درخصوص آموزش پیش دبستانی، دیدگاههای مختلف و گاه متعارضی ارائه شده است. از یك سو افرادی نظیر الكایند[1]، 1987؛ سیگل[2]، 1987؛ كانینگ[3] و لیون[4]، 1991؛ به نقل از لفرانسیوس[5]، 1996) معتقدند كه نباید كودكان را بی محابا به سمت آموزش های پیش دبستانی بكشانیم و جو حاكم بر بسیاری از برنامه های پیش دبستانی ممكن است كودكان آنطور كه باید و شاید به سوی پیشرفت رهنمون نسازد. دلیلی كه برای تدارك برنامه پیش دبستانی وجود دارد این است كه در حین آموزش های پیش از دبستان، كودكان تجاربی را می آموزند كه ممكن است در خانه نتوانند از اثرات مثبت چنین تجاربی برخوردار باشند. اما كانینگ و لیون (1991؛ به نقل از لفرانسیوس، 1996) بر این باورند كه افسانه تجارب اولیه[6] به این امر منجر شده كه ما نقش بزرگسالان را در محیط‏های پیش دبستانی كه باید فرصتی مناسب برای كودكان فراهم كنند را نادیده بگیریم. از سوی دیگر بسیاری از صاحبنظران (مثل دومان[7]، 1984؛ رسكولا[8]، 1991؛ پاندی[9]، 1991؛ به نقل از لفرانسیوس، 1996) معتقدند كه تجارب پیش دبستانی تاثیر مثبتی بر رشد كودكان خواهد گذاشت. تاكید بر آموزش و پرورش در دوره پیش‏دبستان به علت واقع گرایی، بینش، تلاش و كوشش افراد بسیاری است كه عمر خود را صرف این كار كرده اند. اگر با توجه به منابع معتبر، از افلاطون (427-347 قبل از میلاد مسیح) كه آغاز آموزش‏های اولیه را از هنگام تولد دانسته‏اند، بگذریم و (باربور، 1986)، باید بپذیریم كه افرادی مثل جان آموس كمینوس، ژان ژاك روسو، پستالوزی، فروبل، ماریامونته سوری، پیاژه و پژوهشگران كنونی جوامع مختلف و نیز جامعه علمی و فرهنگی ایران، در شناخت هویت واقعی این دوره از آموزش و نتایج اثر بخش آن بر سرنوشت كودكان كمك و یاری رسانده اند (مفیدی،1375). در پژوهش حاضر، مهارتهای روانی ـ حركتی1 و سازگاری اجتماعی به عنوان متغیرهای اصلی در نظر گرفته شده‏اند. یكی از عوامل تعامل انسان با محیط، رفتارهای روانی ـ حركتی است. این رفتارها دارای تظاهرات متعددی مثلاً در كارهای صنعتی، حرفه‏ای، تكنیكی، مهارتهای شغلی، اعمال تجاری، وظایف روزمره، رانندگی، موسیقی، هنر و همینطور تربیت بدنی و ورزش می‏باشند، در حالی كه به نظر می رسد حیطه روانی اینگونه رفتارها مورد غفلت واقع شده است. مفیدی (1375) بر ضرورت توجه به آمادگیهای جسمی و حركتی كودكان در دورة پیش از دبستان تاكید كرده است. او سعی كرده است ابتدا سالهای اولیه كودكی را به عنوان مرحلة ایده‏آلی برای یادگیری مهارتهای حركتی بشناساند، سپس قابلیت‏ها و تواناییهای كودكان را از نظر آموزش و یادگیری مهارتهای حركتی مد نظر قرار دهد. به علاوه پژوهشهایی كه در زمینة مهارتهای روانی ـ حركتی و اثر برنامه‏های تمرینی بر افزایش و بهبود اینگونه مهارتها انجام شده است (بلیانی، 1377؛ یان و یان، 1991، رهبانفرد ، 1377 و خلجی و عماد، 1381) توانسته است تأثیر این برنامه‏های تمرینی را در بهبود مهارتهای روانی ـ حركتی نشان دهند. از سوی دیگر مهارتهای اجتماعی نیز با مهارتهای روانی ـ حركتی ارتباط تنگاتنگ و نزدیكی دارند و جنبة مهمی از رشد كودك محسوب می شوند. هدف آموزشهای اولیه كودكان، اجتماعی بار آوردن (جامعه پذیری) آنان است (میزل2 ،1996، وینووسكیز3 ، 1994). توانایی برای ایجاد و حفظ ارتباطات با دوستان و بزرگسالان (همچون معلمان)، پایه و ركن اجتماعی شدن را در مدرسه شكل می‏دهد. مهارتهای اجتماعی كودكان ممكن است با پیشرفت تحصیلی بعدی آنها در ارتباط باشد (اسواتز1 و والكر2  ، 1984) و تجارب آنها با همسالان خود، احتمالاً روی نگرشهای آنان در ارتباط با مدرسه و یادگیری نیز تاثیر می‏گذارد (كاگان3  و همكاران 1995). همانطور كه در فصل چهارم مشاهده شد فرضیه اول این پژوهش تایید نشد. به عبارتی آموزش پیش دبستانی نتوانسته بود باعث تغییر معناداری در مهارتهای روانی ـ حركتی كودكان شود. جالب اینكه گروه آموزش ندیده در مهارتهای روانی ـ حركتی در مقایسه با گروه آموزش دیده نمره بالاتری كسب كردند. نتایج این فرضیه یا پژوهش حكیمی منش، تشكری، مژدهی و معین (1361) ناهمخوان است زیرا پژوهش آنها نشان داد كه تحریك اضافی و ایجاد محیط مطلوب بر رشد مهارتهای روانی ـ حركتی نوزادان تاثیر مثبتی دارد به گونه ای این تاثیر تا شش ماه بعد نیز پایدار مانده است. از سوی دیگر نتایج پژوهش با یافته های گویاكلا (2005) نیز ناهمخوان است. زیرا گویاكلا به این یافته دست پیدا كرد كه برنامه های مداخله ای پیش دبستانی در بهبود مهارتهای حركتی كودكانی كه د رخطر تاخیر حركتی هستند موثر است. البته نتایج این پژوهش را نمی‏توان با پژوهش های حكیمی منش و همكاران (1361) گویاكلا (2005) مقایسه كرد زیرا حكیمی‏منش و همكاران (361) كودكان شیرخوارگاه را بررسی كرده بودند و گویاكلا (2005) نیز به بررسی كودكانی پرداخته بود كه دارای تأخیر در رشد مهارتهای حركتی بودند. البته چنین یافته‏ای ممكن است دلایل زیر را داشته باشد: 1- عدم دقت آزمونگران در اجرای آزمون لینكلن ـ ازرتسكی 2- هنجار نبودن آزمون لینكلن ـ ازرتسكی برای دانش آموزان ایرانی 3- یكی از عوامل موثر در رشد مهارتهای حركتی، میزان فضای مدرسه است كه كودكان بتوانند آزادانه به بازی بپردازند. شاید در شهر تهران به دلیل فضای كوچك مدارس پیش دبستانی كودكان، دانش‏آموزان چندان كه باید و شاید، حركت و جنبش لازم را ندارند. می‏توان در پژوهشهای آینده این مساله را بررسی كرد كه آیا بین فضای مدرسه با رشد مهارتهای روانی ـ حركتی رابطه ای وجود دارد. نتایج جدول شماره 11 در فصل چهار حاكی ازآن است كه تجربه پیش دبستانی در سازگاری اجتماعی كودكان تفاوت معناداری ایجاد نكرده است كه نتایج این پژوهش با كرمی و هیبت الهی (1377)، اسحاق نیا (1371)، سعیدی زاده (1376)، حقیقت (1372)، میرزاده (1365)، دیده بان و همكاران (1369)، اكبرزاده (1371)، لیدنبرگ (2000)، پولان دیاز (1992)، دانیلز (1995)، دیوید (2000)، بنت (1992)، جانسون و همكاران (2000)، چمبرز (1990)، بارنت (1995)، لین و همكاران (1998)، شولمن و همكاران (2003)، همخوان و با نتایج پژوهش حاج بابایی (1369) ناهمخوان است قاعدتاً بایستی این گونه باشد كه كودكان دارای تجربه پیش دبستانی از سازگاری اجتماعی بهتری برخوردار باشند اما نتایج این پژوهش چیز دیگری رانشان می دهد. شاید بتوان در تبیین این یافته به موارد زیر اشاره كرد: 1- نوع ارتباط معلم با شاگرد از عوامل تعیین كننده سازگاری اجتماعی است بنابراین شاید كیفیت ارتباط با معلم در رشد سازگاری اجتماعی كودك تاثیر بگذارد. گلاسر (1371) معتقد است كه كیفیت ارتباط در مدرسه از جمله عوامل موثر در رشد عزت نفس كودكان است و وی بر این نكته پافشاری می‏كند كه ریشه اكثر مشكلات در نظام آموزشی است و معلم بایستی بتواند كمبودهایی را كه كودك در خانه با آن مواجه شده است در مدرسه جبران كند. بهتر است در پژوهشهای آینده متغیر نوع ارتباط معلم با كودك یا حداقل سبك رفتاری وی سنجیده شود. 2- صرف بودن در مدارس پیش دبستانی شاید نتواند كودكان را به سمت سازگاری اجتماعی رهنمون سازد به نظر می رسد كیفیت آموزشها و اینكه كودكان در این مراكز طبق چه اصول و مبانی آموزش می بینند مهمتر باشد. پیشنهاد می شود كه در پژوهشهای آینده محتوای مطالب آموزشی مورد تحلیل قرار گیرد تا مشخص گردد كه آیا یكی از اهداف نهایی نظام آموزش پیش‏دبستانی افزایش سازگاری اجتماعی هست یا خیر؟ 3- هر چند كودكان مقداری از اوقات روزانه را در مدارس می گذرانند اما كیفیت ارتباط با والدین و جو عاطفی حاكم بر خانواده نیز در رشد اجتماعی كودكان تاثیر زیادی می گذارد. 4- میزان گذراندن تجربه پیش دبستانی نیز یكی از متغیرهای مهم در سازگاری اجتماعی كودكان است. در این پژوهش این متغیر مشخص نشد ممكن است كودك هر چه بیشتر مدارس پیش‏دبستانی را تجربه كند در رشد مهارتهای برقراری ارتباط و سازگاری وی تاثیر بیشتری بگذارد. به همین دلیل پیشنهاد می شود كه در پژوهشهای آینده این موضوع مورد سنجش قرار گیرد.

  • مقاله نقشه کشی ساختمان و اهداف آن

    مقاله نقشه کشی ساختمان و اهداف آن دانلود فایل مقاله نقشه کشی ساختمان و اهداف آن قسمتهایی از متن: هدف از نقشه كشی : به طور كلی نقشه های مورد نیاز اجزای كی ساختمان را میتوان به سه دسته تقسیم…

  • پرسشنامه بررسی بهره وری در گمرک و عوامل موثر بر آن

    بررسی بهره وری در گمرک و عوامل موثر بر آن,پرسشنامه بررسی بهره وری در گمرک و عوامل موثر بر آن,دانلود,دانلود اندروید,دانلود پاورپوینت,دانلود پایان نامه,دانلود پرسشنامه,دانلود پرسشنامه بررسی بهره وری در گمرک و عوامل موثر بر آن,دانلود پروژه,دانلود طرح توجیهی,دانلود فایل,دانلود…

  • مقاله زبان و فرهنگ دوسویه

    مقاله زبان و فرهنگ دوسویه دانلود فایل مقاله زبان و فرهنگ دوسویه بخشهایی از متن: واژه فرهنگ بیشتر به سه معنی به كار برده می شود: نخست به معنی آداب و تربیت، دوم به معنی معنویت و معارف، سوم به…

  • پاورپوینت روش تیتراسیون فرمل

    پاورپوینت روش تیتراسیون فرمل دانلود فایل پاورپوینت روش تیتراسیون فرمل اسلاید یک تعریف عیار  پروتئین اسلاید دو اسیدینه ای را که در واکنش فوق ظاهر میگردد میتوان در مجاورت فنل فتالئین با سود تیتره نموده و از روی عبارت پروتئین…

  • پایان نامه استیفاء در قانون مدنی

    استیفاء در قانون مدنی,پایان نامه استیفاء,پایان نامه استیفاء در قانون مدنی دانلود فایل پایان نامه استیفاء در قانون مدنی مقدمه مبحث استیفاء در جلد اول قانون مدنی آقای دكتر حسن امامی در كتاب «ضمان قهری» آمده است و به معنی…

  • دانلود پاورپوینت ارزش اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان

    اطلاعات حسابداری و مدلهای ارزشیابی,تعریف هیئت استاندارد های حسابداری مالی,دانلود پاورپوینت ارزش اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان,در رابطه با نقش گزارشگری مالی,مدل ارزشیابی مبتنی بر سود سهام,مدل میلر دانلود فایل عنوان: دانلود پاورپوینت ارزش اطلاعات حسابداری برای…

  • مقاله پردازشها

    بررسی پردازشها,پایان نامه پردازشها,پردازشها,پروژه پردازشها,تحقیق پردازشها,دانلود پردازشها,مقاله پردازشها دانلود فایل [1]

  • گزارش کارآموزی در شرکت رینگ سازی

    دانلود گزارش کارآموزی در شرکت رینگ سازی,رینگ سازی,شرکت,کاراموزی در شرکت رینگ سازی,کارورزی در شرکت رینگ سازی,گزارش کارآموزی در شرکت رینگ سازی,گزارش کاراموزی در شرکت رینگ سازی دانلود فایل گزارش کارآموزی در شرکت رینگ سازی در 17 صفحه ورد قابل ویرایش…

  • مقاله حكومت اسلامی و انحرافات اجتماعی

    مقاله حكومت اسلامی و انحرافات اجتماعی دانلود فایل مقاله حكومت اسلامی و انحرافات اجتماعی فهرست: چكیده: با توجه به فلسفه سیاست، هدف از تشكیل حكومت اسلامی چیست تكثر گرایی در عدالت منابع چكیده: در باب «حكومت اسلامی و انحرافات اجتماعی»…

  • مقاله جهانی شدن اقتصاد و آثار آن

    جهانی شدن اقتصاد و آثار آن,مقاله جهانی شدن اقتصاد و آثار آن دانلود فایل مقاله جهانی شدن اقتصاد و آثار آن جهانی شدن اقتصاد بیش از آنكه زاییدة پیشرفت فن آوری ارتباطات و حمل و نقل باشد، مخلوق سیاست گذاری…

  • دانلود پاورپوینت کارخانه آبمیوه ای سو

    بررسی کارخانه آبمیوه ای سو,پاورپوینت کارخانه آبمیوه ای سو,تحقیق در مورد کارخانه آبمیوه ای سو,تحقیق و بررسی در مورد کارخانه آبمیوه ای سو,دانلود پاورپوینت کارخانه آبمیوه ای سو,کارخانه آبمیوه ای سو,مقاله کارخانه آبمیوه ای سو دانلود فایل پاورپوینت کارخانه آبمیوه…

  • پاورپوینت کلیات بازاریابی بین المللی

    بازاریابی بین‌المللی و سطوح آن,بازاریابی تطبیقی,پاورپوینت کلیات بازاریابی بین المللی,تعریف بازاریابی بین‌المللی,تفاوت‌های بازارهای داخلی و بین‌المللی,دانلود پاورپوینت کلیات بازاریابی بین المللی,محیط بازاریابی بین‌المللی دانلود فایل عنوان: پاورپوینت کلیات بازاریابی بین المللی فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش) تعداد اسلاید: 16 اسلاید دسته:…

  • پایان نامه بررسی و معرفی بخشهای مختلف نیروگاه گازی

    پایان نامه بررسی و معرفی بخشهای مختلف نیروگاه گازی,پروژه بررسی و معرفی بخشهای مختلف نیروگاه گازی,تحقیق بررسی و معرفی بخشهای مختلف نیروگاه گازی,دانلود پایان نامه بررسی و معرفی بخشهای مختلف نیروگاه گازی,مقاله بررسی و معرفی بخشهای مختلف نیروگاه گازی,نیروگاه,نیروگاه گاز…

  • پایان نامه بررسی نیاز سنجی كاركنان اطلاعات استان خراسان رضوی

    استان خراسان رضوی,اطلاعات,پایان نامه بررسی نیاز سنجی كاركنان اطلاعات استان خراسان رضوی,پروژه بررسی نیاز سنجی كاركنان اطلاعات استان خراسان رضوی,تحقیق بررسی نیاز سنجی كاركنان اطلاعات استان خراسان رضوی,دانلود پایان نامه بررسی نیاز سنجی كاركنان اطلاعات استان خراسان رضوی,مقاله بررسی نیاز…

  • دانلود پاورپوینت تجزیه و تحلیل سوات (SWOT)

    8 مرحله ساخت ماتریس سوات,اتخاذ استراتژی ها متناسب با جایگاه شرکت,تجزیه و تحلیل داخلی و خارجی,تجزیه و تحلیل سوات (SWOT),تحلیل جایگاه شرکت,چهار دسته اصلی استراتژی های ممکن,دانلود پاورپوینت تجزیه و تحلیل سوات (SWOT),ماتریس بررسی عوامل (SWOT) شرکت,نکته د دانلود فایل…

  • مقاله جامع انقلاب

    مقاله جامع انقلاب دانلود فایل بخشهایی از متن: كلمه ی (انقلاب) در زبان فارسی معادل لفظ Revolution در زبان های فرانسه و انگلیس است.واژه Revolution كه در سده های میانه در زبان انگلیسی به كار رفته است،ریشه در كلمه ی…

  • گزارش کاراموزی شركت كامپیوتری

    دانلود گزارش کارآموزی شركت كامپیوتری,شركت,كامپیوتر,کاراموزی شركت كامپیوتری,کارورزی شركت كامپیوتری,گزارش کاراموزی شركت كامپیوتری دانلود فایل گزارش کاراموزی شركت كامپیوتری در 22 صفحه ورد قابل ویرایش مقدمه : دوران تكوینی تمدن انسان از نظر مورخین به مراحل گوناگون تقسیم شده است كه…

  • مقاله رستم و سهراب

    دانلود مقاله رستم و سهراب,مقاله رستم و سهراب دانلود فایل فهرست و قسمتهایی از متن: مقدمه     1شغاد    3به چاه افتادن رخش     7چگونگی مرگ شغاد    8ـ7چگونگی مرگ رستم     13ـ8 برادر كشی در تاریخ     14ـ 13تراژدی مرگ رستم…

  • مقاله بررسی توسعه سیاسی و تاثیر آن بر امنیت ملی

    پروژه بررسی توسعه سیاسی و تاثیر آن بر امنیت ملی,تحقیق بررسی توسعه سیاسی و تاثیر آن بر امنیت ملی,دانلود تحقیق بررسی توسعه سیاسی و تاثیر آن بر امنیت ملی,مقاله بررسی توسعه سیاسی و تاثیر آن بر امنیت ملی دانلود فایل…

  • تغییر اوضاع و احوال و تأثیر در اجرای تعهد

    تغییر اوضاع و احوال و تأثیر در اجرای تعهد دانلود فایل تغییر اوضاع و احوال و تأثیر در اجرای  تعهد فهرست عناوین اصلی مقدمه ......................................................................................................................... 1 فصل اول: كلیات......................................................................................................... 5 فصل دوم: تاریخچه..................................................................................................... 9 فصل سوم: مبانی  نظریه تغییر اوضاع…

  • مقاله بررسی عمل آوری علوفه برای گاوداری گوشتی

    پروژه بررسی عمل آوری علوفه برای گاوداری گوشتی,تحقیق بررسی عمل آوری علوفه برای گاوداری گوشتی,دانلود تحقیق بررسی عمل آوری علوفه برای گاوداری گوشتی,مقاله بررسی عمل آوری علوفه برای گاوداری گوشتی دانلود فایل مقاله بررسی عمل آوری علوفه برای گاوداری گوشتی…

  • معرفی و روش های تولید نانو کامپوزیت های پلیمری

    خواص نوری,عبور پذیری,معرفی و روش های تولید نانو کامپوزیت های پلیمری,نانوكامپوزیتهای پلیمری دانلود فایل

  • پاورپوینت اعتبارات اسنادی

    انواع اعتبارات اسنادی از نقطه نظر تعهد بانك گشایش كننده اعتبار,پاورپوینت اعتبارات اسنادی,تعریف اعتبار اسنادی,حسابداری اعتبار اسنادی,دانلود پاورپوینت اعتبارات اسنادی,روش اعتبار اسنادی,طرفهای اعتبار اسنادی,مراحل انجام كار در یك اعتبار اسنادی (دیداری),مراحل گشایش اعتبار اسنادی,مزایای اعتبارات اسنادی,معایب اعتبارات اسنادی دانلود فایل…

  • مقاله بررسی بانکداری خارجی

    مقاله بررسی بانکداری خارجی دانلود فایل مقاله بررسی بانکداری خارجی پیشگفتار  شاید تا چند دهه پیش، تصور ارسال کالا از یک کشور به کشوری دیگر بدون اینکه وجه آن در زمان ارسال یا تحویل کالا دریافت گردد، دور از ذهن…

  • پایان نامه بررسی زبان شناختی اسم مرکب فعلی در زبان فارسی و انگلیسی

    پایان نامه بررسی زبان شناختی اسم مرکب فعلی در زبان فارسی و انگلیسی دانلود فایل پایان نامه بررسی زبان شناختی اسم مرکب فعلی در زبان فارسی و انگلیسی اهمیت و ضرورت تحقیقاهداف تحقیقهدف کلیاهداف جزئیفرضیه های تحقیقاصطلاحات و مفاهیم کلیدیفصل…

  • بایسته ها و رویه های اجرای اسناد تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی

    اجرا,اسناد,اسناد تنظیمی,بایسته ها و رویه های اجرای اسناد تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی,دفاتر اسناد رسمی,سند دانلود فایل امروزه سیاست های قضایی بسیاری از نظام های حقوقی در این راستا است که از تراکم کار محاکم کاسته و با حل موضوعات،…

  • پروژه کنترل کننده های منطقی برنامه پذیر

    پایان نامه کنترل کننده های منطقی برنامه پذیر,پروژه کنترل کننده های منطقی برنامه پذیر,دانلود کنترل کننده های منطقی برنامه پذیر,مقاله کنترل کننده های منطقی برنامه پذیر دانلود فایل پروژه کنترل کننده های منطقی برنامه پذیر قسمتی از متن: كنترل چیست؟…

  • مقاله شبكه های بی سیم

    پایان نامه شبكه های بی سیم,پروژه شبكه های بی سیم,تحقیق شبكه های بی سیم,شبكه های بی سیم,مقاله شبكه های بی سیم دانلود فایل فصل پایانی

  • مقاله مولانا از بلخ تا قونیه

    مقاله مولانا از بلخ تا قونیه دانلود فایل مولانا از بلخ تا قونیه   جلال‌الدین محمد بلخی ـ مولوی ـ هشتصد سال پیش در شهر بلخ متولد شد. به سن نوجوانی نرسیده‌بود که پدرش ـ بهاءالدین‌ الولد سلطان ‌العلما ـ…

  • پاورپوینت بازیگران و محیط خط مشی

    پاورپوینت بازیگران و محیط خط مشی,دانلود پاورپوینت بازیگران و محیط خط مشی,رسانه های جمعی,ساختار جامعه,ساختار دیوانسالاری,سازمان دولت,سازمانهای تحقیقاتی,طبقه بندی خط مشی,قوه مجریه,قوه مقننه,کارگزاران منتخب,کارگزاران منصوب,گروههای ذینفع,نظام بین اللملی دانلود فایل عنوان: پاورپوینت بازیگران و محیط خط مشی فرمت: پاورپوینت (PowerPoint)…

  • مقایسه تحریف های شناختی و طرحواره های هیجانی در افراد مبتلا به میگرن با افراد سالم

    مقایسه تحریف های شناختی و طرحواره های هیجانی در افراد مبتلا به میگرن با افراد سالم دانلود فایل مقایسه تحریف های شناختی و طرحواره های هیجانی در افراد مبتلا به میگرن با افراد سالم هدف از انجام این پژوهش مقایسه…

  • مقاله بررسی اصل ولایت و ولایت حضرت علی (ع) بعد از پیامبر

    بررسی اصل ولایت و ولایت حضرت علی (ع) بعد از پیامبر,پروژه بررسی اصل ولایت و ولایت حضرت علی (ع) بعد از پیامبر,پژوهش بررسی اصل ولایت و ولایت حضرت علی (ع) بعد از پیامبر,دانلود بررسی اصل ولایت و ولایت حضرت علی…

  • موانع مهرورزی و عوامل خشونت

    عوامل خشونت,موانع مهرورزی و عوامل خشونت دانلود فایل پیشگفتار این نوشته كوششی است برای بررسی عوامل خشونت در عرصه‌های مختلف جهانی و بررسی چگونگی بهره‌برداری جنگ‌افروزان و ابرقدرتان از ضعف دیگر دولت‌ها و نقش ارگان‌ها و ابزارهای مختلف در دامن‌زدن…

  • دانلود پاورپوینت مقدمه ای بر مدیریت استراتژیک

    اجرای استراتژی,ارزیابی استراتژی,الزامات تنظیم وسازماندهی برنامه های استراتژیک,الگوی جامع تدوین سند راهبردی,الگوی مدیریت استراتژیک,تدوین استراتژی,جایگاه استراتژی,چارچوب مباحث مقدمه ای بر مدیریت استراتژیک,دانلود پاورپوینت مقدمه ای بر مدیریت استراتژیک,سطوح مدیریت استراتژیک,مفهوم مدیریت استراتژیک,مقای دانلود فایل دانلود پاورپوینت مقدمه ای بر مدیریت…

  • پاورپوینت کامل مخابرات سیار ماهواره ای

    پاورپوینت,پاورپوینت کامل مخابرات سیار ماهواره ای,دانلود پاورپوینت,دانلود پاورپوینت مخابرات سیار ماهواره ای,مخابرات,مخابرات سیار,مخابرات سیار ماهواره ای دانلود فایل پاورپوینت کامل و جامع مخابرات سیار ماهواره ای با 38 اسلاید...پاورپوینت مخابرات سیار ماهواره ای]گسترش جوامع بشری همگام با پیشرفت علم باعث …